
Toliko od toga da je Maserati novi Ferrari
Prije dvije godine kada su predstavljeni Ghibli i Quattroporte, Maserati je imao neviđeno dobru prodaju. Do kraja 2014. prodaja u SAD-u je porasla za čak 171%. Nažalost, ove godine je prodaja drastično opala još od početka godine. Zapravo, prodaja je bila toliko loša da su proizvodni pogoni u Maseratiju ovaj tjedan u potpunosti zatvoreni.
Kako je to moguće? Odgovor je jednostavan: Maserati treba proizvesti crossover i nove modele. Za crossoverima na ovom tržištu je pomama, a Maserati još uvijek razvija i testiraLevante crossover. Predviđa se da bi se prodaja trebala stabilizirati kada se Levante pojavi u salonima. Maserati također razvija i novi coupe baziran na Alfieri konceptu koji je predstavljen prošle godine u Ženevi. Zbog sveopćeg stanja u FCA grupaciji, Maseratiju je bolje da se požuri. No, Ferrari priskače u pomoć.
Naime, u automobilističkim i mešetarskim krugovima već neko vrijeme se raspravlja o vrijednosti Ferrarija nakon što proizvođači na burzu prvi put ponudi svoje dionice. Pitanje je – koliko Ferrari zapravo vrijedi? Neki smatraju da vrijednost Ferrarija ide i do 11.2 milijarde dolara što je stvarno, ali stvarno puno novaca za kompaniju koja godišnje proizvede oko 7000 automobila. Kao što je i za očekivati oko polovice Ferrarijeve vrijednosti dolazi od samog branda.
Prema Bloombergu, Ferrari je procijenjen na oko 9.82 milijarde američkih dolara. Na tržištu će biti ponuđeno 17.2 milijuna dionica s vrijednosti između 48 i 52 dolara. S ovim izlaskom na burzu Ferrari priskače u pomoć braći iz FCA grupacije za budući razvoj, a među brandovima su Jeep, Alfa Romeo i – Maserati. Također će Ferrari preuzeti dug Fiat Chryslera u iznosu od 2.8 milijarde dolara. S preuzetim dugom, vrijednost Ferrarija bi bila oko 12 milijardi američkih dolara. Uopće ne iznenađuje velika potražnja za dionicama Ferrarija, navodno potražnja premašuje 10 puta količinu dostupnu na burzi.